ESTUDIS

Cicle Mitjà

En el Cicle Mitjà la lectura esdevé un mitjà de coneixement

El Cicle Mitjà de Primària comprèn 2 cursos:

E

3r de Primària (dels 8 als 9 anys)

E

4t de Primària (dels 9 als 10 anys)

És un cicle molt agraït per al docent ja que en aquestes edats s’estableix un equilibri ideal entre l’interès per l’aprenentatge i l’autonomia de treball.

Això fa que les eines que han anat adquirint en els cursos anteriors els serveixi per anar més enllà en l’aprofundiment i comencin a ser més conscients i responsables del seu propi aprenentatge.

E

La lectura individual i col.lectiva és font d’aquest enriquiment i per tal de treballar-la comencen a treballar tècniques d’estudi com els mapes conceptuals, els esquemes i els resums i el treball col.lectiu pren més força pel que fa a la interacció i regulació de cada grup de treball.

E

En el Cicle Mitjà apareix, per primera vegada el que en diem agrupaments flexibles. Consisteix en fer tres grups d’alumnes barrejats a partir dels dos grups-classe A i B, en les matèries troncals com llengües (catalana, castellana i anglès) i matemàtiques. D’aquesta manera el mestre de cada grup té menys alumnes i pot atendre millor les diferents individualitats i, a la vegada, el grup té més ocasions d’intervenir i aprofundir en la dinàmica de l’aula. Aquesta metodologia, demana un grau més elevat d’organització per part de l’alumneat ja que ha de desplaçar-se sovint per anar a l’aula corresponent i, també, de responsabilitat en la feina i en l’ús del material. D’aquí que la carpeta classificadora i l’agenda siguin eines bàsiques amb les que s’ha de familiaritzar de bon començament.

E

A nivell de projectes, la música té un protagonisme destacat. A tercer es canten les caramelles i a quart s’inicien amb l’aprenentatge de la sardana i canten a l’Auditori de Barcelona en el projecte de la Cantània, compartit amb d’altres escoles.

E

A nivell de maduresa personal, els alumnes s’inicien en les reunions de classe on exposen aquells temes que, segons ells mateixos, els cal resoldre o millorar, sempre a partir del diàleg. La dinàmica de les reunions va evolucionant de tercer a quart de manera que són els propis nens i nenes qui, a través dels encarregats, dirigeixen la reunió i es comprometen en seguir les pautes pactades.

Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Mitjà.

NOTICIES

Cicle Mitjà

Escacs al temps d’esbarjo

Escacs al temps d’esbarjo

Seguint l'objectiu de millorar l'estona d'esbarjos per tal que esdevingui un espai d'aprenentatge més enriquidor, els nens i nenes de Cicle Mitjà i Superior, a més de jugar als patis exteriors, ara podem gaudir d'un espai dedicat als escacs. El càlcul, la...

Cantània “Virtual”

Cantània “Virtual”

Per fi ha arribat el gran dia i els de 4t ens hem lluït en el concert de Cantània a L’Auditori! Aquesta activitat consisteix en estrenar una cantata a finals de curs amb alumnes de diverses escoles. Enguany hem cantat “VIRTUAL”, amb música d’Òscar...

Com era la Barcelona del 1700?

Com era la Barcelona del 1700?

Avui els nens i nenes de 3r ens hem aproximat a la realitat de la ciutat de Barcelona de 1700. Amb la visita guiada hem conegut i reviscut els aspectes més rellevants de la història de l'antic mercat del Born. També, ens ha permès descobrir amb més detall...

Contacta






    [recaptcha]
    Formulario Lateral
    close slider

      Contacta amb l'Escola Lurdes

      Omple aquest formulari i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.






      [recaptcha]