ESTUDIS
Cicle Mitjà

En el Cicle Mitjà la lectura esdevé un mitjà de coneixement
El Cicle Mitjà de Primària comprèn 2 cursos:
3r de Primària (dels 8 als 9 anys)
4t de Primària (dels 9 als 10 anys)
És un cicle molt agraït per al docent ja que en aquestes edats s’estableix un equilibri ideal entre l’interès per l’aprenentatge i l’autonomia de treball.
Això fa que les eines que han anat adquirint en els cursos anteriors els serveixi per anar més enllà en l’aprofundiment i comencin a ser més conscients i responsables del seu propi aprenentatge.
La lectura individual i col.lectiva és font d’aquest enriquiment i per tal de treballar-la comencen a treballar tècniques d’estudi com els mapes conceptuals, els esquemes i els resums i el treball col.lectiu pren més força pel que fa a la interacció i regulació de cada grup de treball.
En el Cicle Mitjà apareix, per primera vegada el que en diem agrupaments flexibles. Consisteix en fer tres grups d’alumnes barrejats a partir dels dos grups-classe A i B, en les matèries troncals com llengües (catalana, castellana i anglès) i matemàtiques. D’aquesta manera el mestre de cada grup té menys alumnes i pot atendre millor les diferents individualitats i, a la vegada, el grup té més ocasions d’intervenir i aprofundir en la dinàmica de l’aula. Aquesta metodologia, demana un grau més elevat d’organització per part de l’alumnat ja que ha de desplaçar-se sovint per anar a l’aula corresponent i, també, de responsabilitat en la feina i en l’ús del material. D’aquí que la carpeta classificadora i l’agenda siguin eines bàsiques amb les que s’ha de familiaritzar de bon començament. A 3r de Primària introduïm la llengua francesa, sempre des d’una metodologia interactiva on la comunicació és la competència essencial.
A nivell de projectes, la música té un protagonisme destacat. A tercer es canten les caramelles i a quart s’inicien amb l’aprenentatge de la sardana i canten a l’Auditori de Barcelona en el projecte de la Cantània, compartit amb d’altres escoles.
A nivell de maduresa personal, els alumnes s’inicien en les reunions de classe on exposen aquells temes que, segons ells mateixos, els cal resoldre o millorar, sempre a partir del diàleg. La dinàmica de les reunions va evolucionant de tercer a quart de manera que són els propis nens i nenes qui, a través dels encarregats, dirigeixen la reunió i es comprometen en seguir les pautes pactades.
Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Mitjà.

NOTICIES
Cicle Mitjà
Un dia al monestir
Els alumnes de 3r hem pogut viure una experiència medieval del tot enriquidora gràcies a la visita al Món Sant Benet.Quan vam visitar el monestir vam poder conèixer el claustre, el celler gòtic, les antigues cel·les dels monjos, la cuina, el menjador,...
Fragància Lurdes
Un dels aspectes que tenim en compte a l’hora de treballar qualsevol tema és que els infants el puguin viure d’una manera vivencial. El treball per Projectes ens ho permet molt. A 4t, hem estat endinsant-nos en els Sectors de Treball i gràcies a la creació...
“Claramelles”, un cant a la primavera!
Ja ha arribat el moment que tant estàvem esperant els nens i nenes de 3r. Ha arribat, doncs, el moment de cantar i compartir amb l’escola i les famílies aquestes Caramelles que amb tant d’esforç i dedicació hem anat treballant. Les Caramelles són cançons...