ESTUDIS
Cicle Mitjà

En el Cicle Mitjà la lectura esdevé un mitjà de coneixement
El Cicle Mitjà de Primària comprèn 2 cursos:
3r de Primària (dels 8 als 9 anys)
4t de Primària (dels 9 als 10 anys)
És un cicle molt agraït per al docent ja que en aquestes edats s’estableix un equilibri ideal entre l’interès per l’aprenentatge i l’autonomia de treball.
Això fa que les eines que han anat adquirint en els cursos anteriors els serveixi per anar més enllà en l’aprofundiment i comencin a ser més conscients i responsables del seu propi aprenentatge.
La lectura individual i col.lectiva és font d’aquest enriquiment i per tal de treballar-la comencen a treballar tècniques d’estudi com els mapes conceptuals, els esquemes i els resums i el treball col.lectiu pren més força pel que fa a la interacció i regulació de cada grup de treball.
En el Cicle Mitjà apareix, per primera vegada el que en diem agrupaments flexibles. Consisteix en fer tres grups d’alumnes barrejats a partir dels dos grups-classe A i B, en les matèries troncals com llengües (catalana, castellana i anglès) i matemàtiques. D’aquesta manera el mestre de cada grup té menys alumnes i pot atendre millor les diferents individualitats i, a la vegada, el grup té més ocasions d’intervenir i aprofundir en la dinàmica de l’aula. Aquesta metodologia, demana un grau més elevat d’organització per part de l’alumneat ja que ha de desplaçar-se sovint per anar a l’aula corresponent i, també, de responsabilitat en la feina i en l’ús del material. D’aquí que la carpeta classificadora i l’agenda siguin eines bàsiques amb les que s’ha de familiaritzar de bon començament.
A nivell de projectes, la música té un protagonisme destacat. A tercer es canten les caramelles i a quart s’inicien amb l’aprenentatge de la sardana i canten a l’Auditori de Barcelona en el projecte de la Cantània, compartit amb d’altres escoles.
A nivell de maduresa personal, els alumnes s’inicien en les reunions de classe on exposen aquells temes que, segons ells mateixos, els cal resoldre o millorar, sempre a partir del diàleg. La dinàmica de les reunions va evolucionant de tercer a quart de manera que són els propis nens i nenes qui, a través dels encarregats, dirigeixen la reunió i es comprometen en seguir les pautes pactades.
Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Mitjà.

NOTICIES
Cicle Mitjà
Retorn a la prehistòria
Els nens i nenes de 3r hem passat tres dies fantàstics de convivència a Serinyà per treballar la Prehistòria! Hem construït el nostre poblat amb cabanes neolítiques i les hem decorat amb branquillons, fulles i pedres. També, hem reproduït les activitats...
Adormits però ben orientats
Diuen que veure la sortida del Sol des d’una platja solitària mentre t’acaricia la brisa marina, sona l’oneig suau de les onades i observes el voleiar d’alguns ocells, és un d’aquells moments màgics que tothom hauria de viure una vegada a la vida. Hi ha...
Aprenentatge – servei al menjador
Servei de menjador de les classes d'infantil A l’escola ja hem tornat a posar en marxa l’aprenentatge servei que fan els alumnes de 4t, 5è i 6è amb els alumnes de P5, P4 i P3 respectivament a l’hora de dinar. Quina alegria poder tornar a les classes dels...