ESTUDIS
Cicle Mitjà
En el Cicle Mitjà la lectura esdevé un mitjà de coneixement

El Cicle Mitjà de Primària comprèn 2 cursos:

E
3r de Primària (dels 8 als 9 anys)
E
4t de Primària (dels 9 als 10 anys)
És un cicle molt agraït per al docent ja que en aquestes edats s’estableix un equilibri ideal entre l’interès per l’aprenentatge i l’autonomia de treball.
Això fa que les eines que han anat adquirint en els cursos anteriors els serveixi per anar més enllà en l’aprofundiment i comencin a ser més conscients i responsables del seu propi aprenentatge.
E
La lectura individual i col.lectiva és font d’aquest enriquiment i per tal de treballar-la comencen a treballar tècniques d’estudi com els mapes conceptuals, els esquemes i els resums i el treball col.lectiu pren més força pel que fa a la interacció i regulació de cada grup de treball.
E
En el Cicle Mitjà apareix, per primera vegada el que en diem agrupaments flexibles. Consisteix en fer tres grups d’alumnes barrejats a partir dels dos grups-classe A i B, en les matèries troncals com llengües (catalana, castellana i anglès) i matemàtiques. D’aquesta manera el mestre de cada grup té menys alumnes i pot atendre millor les diferents individualitats i, a la vegada, el grup té més ocasions d’intervenir i aprofundir en la dinàmica de l’aula. Aquesta metodologia, demana un grau més elevat d’organització per part de l’alumneat ja que ha de desplaçar-se sovint per anar a l’aula corresponent i, també, de responsabilitat en la feina i en l’ús del material. D’aquí que la carpeta classificadora i l’agenda siguin eines bàsiques amb les que s’ha de familiaritzar de bon començament.
E
A nivell de projectes, la música té un protagonisme destacat. A tercer es canten les caramelles i a quart s’inicien amb l’aprenentatge de la sardana i canten a l’Auditori de Barcelona en el projecte de la Cantània, compartit amb d’altres escoles.
E
A nivell de maduresa personal, els alumnes s’inicien en les reunions de classe on exposen aquells temes que, segons ells mateixos, els cal resoldre o millorar, sempre a partir del diàleg. La dinàmica de les reunions va evolucionant de tercer a quart de manera que són els propis nens i nenes qui, a través dels encarregats, dirigeixen la reunió i es comprometen en seguir les pautes pactades.
Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Mitjà.
NOTICIES
Cicle Mitjà
Cantània “Virtual”

Cantània “Virtual”

Per fi ha arribat el gran dia i els de 4t ens hem lluït en el concert de Cantània a L’Auditori! Aquesta activitat consisteix en estrenar una cantata a finals de curs amb alumnes de diverses escoles. Enguany hem cantat “VIRTUAL”, amb música d’Òscar...

Com era la Barcelona del 1700?

Com era la Barcelona del 1700?

Avui els nens i nenes de 3r ens hem aproximat a la realitat de la ciutat de Barcelona de 1700. Amb la visita guiada hem conegut i reviscut els aspectes més rellevants de la història de l'antic mercat del Born. També, ens ha permès descobrir amb més detall...

Visitem Collserola

Visitem Collserola

Els nens i nenes de 3r hem gaudit d’un dia magnífic a la natura! Hem pogut treballar l’ecosistema del Parc de Collserola i hem conegut millor la natura que ens envolta.  Aquesta excursió ens ha permès observar i identificar arbres, arbustos, herbes i lianes; així com...

Contacta






    [recaptcha]
    Formulario Lateral
    close slider

      Contacta amb l'Escola Lurdes

      Omple aquest formulari i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.






      [recaptcha]