Projectes

Dins del nostre projecte educatiu tenim un munt de projectes que ens ajuden a nodrir els nostres infants en valors com la convivència, l’amor per la lectura, el respecte i la solidaritat, la sostenibilitat…

El projecte de convivència

L’objectiu bàsic del nostre projecte de convivència és el d’ensenyar i aprendre a viure junts, fomentant i liderant la convivència per millorar el clima de l’Escola i contribuir així, a l’èxit personal, acadèmic i social de tot l’alumnat.
Aquest projecte es fonamenta en valors de pluralitat, participació, inclusió, igualtat d’oportunitats, respecte a la diferència, la gestió positiva dels conflictes i la cultura de la pau.
A la vegada, comporta el desvetllar la consciència de la pròpia identitat (autoconeixement), que promou l’acceptació de l’altre (reconeixement), la confiança mútua i un sentit de pertinença; i que propicia la conversa, el diàleg i la reflexió.

Sostenibilitat

L’Escola Lurdes pertany al Programa Escoles + Sostenibles per tal de potenciar en els alumnes la cultura de la sostenibilitat, ensenyant-los a reciclar, reduir i reutilitzar. Es tracta d’un projecte de responsabilitat col·lectiva on invitem els infants a repensar i reflexionar per a trobar noves solucions, amb l’objectiu d’aconseguir millorar la nostra qualitat de vida i alhora minimitzar els impactes que degraden el medi ambient i els recursos naturals.
sostenibilitat escola lurdes

L’Hort de Lurdes

L’Hort de Lurdes és un projecte que permet als alumnes experimentar les diferents fases de desenvolupament de les plantes, adonar-se’n dels canvis i registrar-ne les conseqüències, relacionant-les amb els diferents factors que hi incideixen. Dins dels quatre àmbits d’actuació de la nostra pedagogia, l’Hort de Lurdes té un paper fonamental per aprendre a valorar i tenir cura de la terra. És una proposta d’educació ambiental, que ens ajuda a ser més respectuosos i solidaris.

La biblioteca

La biblioteca escolar és un projecte transversal en què hi participen mestres, alumnes i famílies. Oferim una Biblioteca de qualitat que potencia l’aprenentatge dels infants, que els contagia el gust per llegir, que els crea un hàbit d’exercitar la lectura perquè la integrin dins el dia a dia.

La nostra biblioteca és una font de recursos en l’àmbit escolar, inspirada en un jardí. És el lloc acollidor on sentir-se a plaer i alliberar la ment per endinsar-se en una realitat més íntima i màgica.

Lurdes digital

Lurdes Digital és un punt de trobada que l’escola ofereix a alumnes, famílies i mestres per poder créixer i aprendre a través de les xarxes digitals. L’espai està distribuït per cicles i àrees i conté nombroses activitats per treballar dins i fora de l’aula.