ESTUDIS

Cicle Superior

L’alumne, protagonista del seu propi aprenentatge

El Cicle Superior de Primària comprèn 2 cursos:

5è de Primària (dels 10 als 11 anys)

6è de Primària (dels 11 als 12 anys)

A Cicle Superior ajudem als nens i nenes a acabar de conèixer les seves habilitats, desenvolupar les capacitats i descobrir les seves pròpies estratègies d’aprenentatge. Els infants comencen la darrera etapa d’un camí que la majoria van començar a P3 i volem que surtin preparats per afrontar els nous reptes que es trobaran.

En aquest cicle els nens i nenes també són els protagonistes del seu propi aprenentatge. Amb aquest objectiu respectem el procés maduratiu de cada nen, mitjançant l’aprenentatge significatiu i funcional, treballant perquè aprenguin per descobriment guiat. Valorem l’esforç individual i el fet de compartir.

Emprem les tecnologies de la informació i la comunicació per tal que els nostres alumnes les aprenguin a utilitzar en la cerca, selecció i comunicació de la informació. Les TICS són una eina més en el seu procés d’aprenentatge.

Potenciem la llengua anglesa i francesa amb l’objectiu que els nostres alumnes tinguin una alta competència lingüística. A més de ser la llengua vehicular a l’àrea d’anglès també ho és, en altres espais.

El nostre treball es divideix en quatre grans aspectes:

Personal

Cada nen i nena des de la seva individualitat va construint i consolidant la seva identitat física, mental, emocional i transcendental mitjançant relacions cordials i confiades.

Els acompanyem en el creixement personal. Gràcies a l’atenció individualitzada dels mestres, dels tutors i amb la corresponsabilitat de les famílies, afavorim el desenvolupament personal, l’autoconeixement, l’educació emocional i els hàbits i conductes saludables.

Acadèmica

Volem desvetllar el desig d’aprendre amb alegria i optimisme. Integrem les competències bàsiques d’aprendre a aprendre i de comunicació (expressió oral i escrita) en les àrees curriculars. Volem que els alumnes siguin rigorosos en l’estudi, capaços de mantenir l’esforç i la disciplina.
Els treballs per projectes, cooperatius, de grup, … els encaminen a desenvolupar una actitud positiva davant de l’aprenentatge.

Social

Fomentem les bones relacions i col·laboratives. En les nostres classes el pensament democràtic vetlla perquè tothom s’hi trobi bé. Ensenyem als infants a resoldre els conflictes de forma assertiva, a reconèixer les seves emocions i sentiments. També els sensibilitzem respecte del món que ens envolta, socialment i ambientalment. Els formem per tal que siguin persones que col·laborin en el benestar dels grups dels quals formin part i adquireixin un compromís social i cívic.

Creatiu

Pensem que és molt important que els nens i nenes integrin dins del seu procés d’aprenentatge les arts escèniques, plàstiques i musicals. Per això els endinsem en projectes interdisciplinaris que els porten a poder expressar les seves vivències de manera plàstica.

L’educació és un projecte que compartim amb il·lusió i esforç amb mares i pares. L’equip d’educadors està a disposició de les famílies per qualsevol tema i els nostres pares i mares sempre estan disposats a col·laborar per viure de primera mà l’educació dels seus fills i filles a l’escola.

Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Superior.

NOTICIES

Cicle Superior

Un bon espai per llegir!

Aprofitant el bon temps hem anat a fer una estona de lectura a l’hort. Quin gust poder gaudir d’aquest entorn i de la història de l’Iqbal. Un llibre que ens té a tots fascinats.Després ha arribat el professor Oriol i ens ha convidat a tastar els pèsols i a...

Els guardons del concurs de còmic

Des d’aquí felicitem a tots els nens i nenes que han participat en el XXI Concurs de Còmic de l’Escola. Aquest any han treballat de valent i s’ha notat en la qualitat dels resultats. A la foto teniu tots els guardonats! L’enhorabona!

Visitem el Centre Cultural El Born

Per completar el treball que estem fent a Medi Social avui hem visitat el Centre Cultural el Born. L’Eloi, el nostre guia, ens ha endinsat en la Barcelona del segle XVIII. És una visita molt interessat! Us animem a fer-la!