fbpx
ESTUDIS
Cicle Mitjà
En el Cicle Mitjà la lectura esdevé un mitjà de coneixement

El Cicle Mitjà de Primària comprèn 2 cursos:

E
3r de Primària (dels 8 als 9 anys)
E
4t de Primària (dels 9 als 10 anys)
És un cicle molt agraït per al docent ja que en aquestes edats s’estableix un equilibri ideal entre l’interès per l’aprenentatge i l’autonomia de treball.
Això fa que les eines que han anat adquirint en els cursos anteriors els serveixi per anar més enllà en l’aprofundiment i comencin a ser més conscients i responsables del seu propi aprenentatge.
E
La lectura individual i col.lectiva és font d’aquest enriquiment i per tal de treballar-la comencen a treballar tècniques d’estudi com els mapes conceptuals, els esquemes i els resums i el treball col.lectiu pren més força pel que fa a la interacció i regulació de cada grup de treball.
E
En el Cicle Mitjà apareix, per primera vegada el que en diem agrupaments flexibles. Consisteix en fer tres grups d’alumnes barrejats a partir dels dos grups-classe A i B, en les matèries troncals com llengües (catalana, castellana i anglès) i matemàtiques. D’aquesta manera el mestre de cada grup té menys alumnes i pot atendre millor les diferents individualitats i, a la vegada, el grup té més ocasions d’intervenir i aprofundir en la dinàmica de l’aula. Aquesta metodologia, demana un grau més elevat d’organització per part de l’alumneat ja que ha de desplaçar-se sovint per anar a l’aula corresponent i, també, de responsabilitat en la feina i en l’ús del material. D’aquí que la carpeta classificadora i l’agenda siguin eines bàsiques amb les que s’ha de familiaritzar de bon començament.
E
A nivell de projectes, la música té un protagonisme destacat. A tercer es canten les caramelles i a quart s’inicien amb l’aprenentatge de la sardana i canten a l’Auditori de Barcelona en el projecte de la Cantània, compartit amb d’altres escoles.
E
A nivell de maduresa personal, els alumnes s’inicien en les reunions de classe on exposen aquells temes que, segons ells mateixos, els cal resoldre o millorar, sempre a partir del diàleg. La dinàmica de les reunions va evolucionant de tercer a quart de manera que són els propis nens i nenes qui, a través dels encarregats, dirigeixen la reunió i es comprometen en seguir les pautes pactades.
Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Mitjà.
NOTICIES
Cicle Mitjà
Visitem Collserola

Visitem Collserola

Els nens i nenes de 3r hem gaudit d’un dia magnífic a la natura! Hem pogut treballar l’ecosistema del Parc de Collserola i hem conegut millor la natura que ens envolta.  Aquesta excursió ens ha permès observar i identificar arbres, arbustos, herbes i lianes; així com...

Què sabem de meteorologia?

Què sabem de meteorologia?

Taller de meteorologia a l'escola Aquesta setmana als alumnes de 4t ens han visitat els meteoròlegs de l’Observatori Pujalt. Amb ells hem realitzat diversos tallers: viatjar a l’espai, conèixer la feina del meteoròleg i entendre l’atmosfera a través de...

Descobrim els 5 sentits

Descobrim els 5 sentits

Com podem percebre l’entorn? Quants sentits tenim? Quin és l’òrgan encarregat de captar cadascun d’aquests? Quins estímuls percep cada sentit?  Aquestes han estat algunes de les preguntes que els nens i nenes de 3r hem pogut respondre gràcies als tallers en grups...

Contacta






    [recaptcha]
    Formulario Lateral
    close slider

      Contacta amb l'Escola Lurdes

      Omple aquest formulari i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.






      [recaptcha]