ESTUDIS

Cicle Mitjà

En el Cicle Mitjà la lectura esdevé un mitjà de coneixement

El Cicle Mitjà de Primària comprèn 2 cursos:

E

3r de Primària (dels 8 als 9 anys)

E

4t de Primària (dels 9 als 10 anys)

És un cicle molt agraït per al docent ja que en aquestes edats s’estableix un equilibri ideal entre l’interès per l’aprenentatge i l’autonomia de treball.

Això fa que les eines que han anat adquirint en els cursos anteriors els serveixi per anar més enllà en l’aprofundiment i comencin a ser més conscients i responsables del seu propi aprenentatge.

E

La lectura individual i col.lectiva és font d’aquest enriquiment i per tal de treballar-la comencen a treballar tècniques d’estudi com els mapes conceptuals, els esquemes i els resums i el treball col.lectiu pren més força pel que fa a la interacció i regulació de cada grup de treball.

E

En el Cicle Mitjà apareix, per primera vegada el que en diem agrupaments flexibles. Consisteix en fer tres grups d’alumnes barrejats a partir dels dos grups-classe A i B, en les matèries troncals com llengües (catalana, castellana i anglès) i matemàtiques. D’aquesta manera el mestre de cada grup té menys alumnes i pot atendre millor les diferents individualitats i, a la vegada, el grup té més ocasions d’intervenir i aprofundir en la dinàmica de l’aula. Aquesta metodologia, demana un grau més elevat d’organització per part de l’alumneat ja que ha de desplaçar-se sovint per anar a l’aula corresponent i, també, de responsabilitat en la feina i en l’ús del material. D’aquí que la carpeta classificadora i l’agenda siguin eines bàsiques amb les que s’ha de familiaritzar de bon començament.

E

A nivell de projectes, la música té un protagonisme destacat. A tercer es canten les caramelles i a quart s’inicien amb l’aprenentatge de la sardana i canten a l’Auditori de Barcelona en el projecte de la Cantània, compartit amb d’altres escoles.

E

A nivell de maduresa personal, els alumnes s’inicien en les reunions de classe on exposen aquells temes que, segons ells mateixos, els cal resoldre o millorar, sempre a partir del diàleg. La dinàmica de les reunions va evolucionant de tercer a quart de manera que són els propis nens i nenes qui, a través dels encarregats, dirigeixen la reunió i es comprometen en seguir les pautes pactades.

Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Mitjà.

NOTICIES

Cicle Mitjà

L’Autoretrat

Els nens i nenes de tercer hem fet el nostre autoretrat i ara endevinar qui és qui és tot un repte! Estem descobrint com som per dins i per fora. Les nostres cares i mirades diuen molt de nosaltres, somriu i la vida et tornarà el somriure!

Taller de meteorologia

La setmana passada ens van fer una visita dos meteoròlegs de l’Observatori de Pujalt. Va ser un matí ple de descobriments a l’entorn del temps atmosfèric. A més d’explicar-nos un munt de coses, vam poder manipular aparells i fer experiments per tal...

Advent

Els nens i nenes de tercer ens preparem per l’advent! En aquest temps d’espera i de preparació pel Nadal decorem la classe amb un preciós calendari d’advent carregat de bons desitjos i dolça xocolata.