ESTUDIS

Cicle Mitjà

En el Cicle Mitjà la lectura esdevé un mitjà de coneixement

El Cicle Mitjà de Primària comprèn 2 cursos:

E

3r de Primària (dels 8 als 9 anys)

E

4t de Primària (dels 9 als 10 anys)

És un cicle molt agraït per al docent ja que en aquestes edats s’estableix un equilibri ideal entre l’interès per l’aprenentatge i l’autonomia de treball.

Això fa que les eines que han anat adquirint en els cursos anteriors els serveixi per anar més enllà en l’aprofundiment i comencin a ser més conscients i responsables del seu propi aprenentatge.

E

La lectura individual i col.lectiva és font d’aquest enriquiment i per tal de treballar-la comencen a treballar tècniques d’estudi com els mapes conceptuals, els esquemes i els resums i el treball col.lectiu pren més força pel que fa a la interacció i regulació de cada grup de treball.

E

En el Cicle Mitjà apareix, per primera vegada el que en diem agrupaments flexibles. Consisteix en fer tres grups d’alumnes barrejats a partir dels dos grups-classe A i B, en les matèries troncals com llengües (catalana, castellana i anglès) i matemàtiques. D’aquesta manera el mestre de cada grup té menys alumnes i pot atendre millor les diferents individualitats i, a la vegada, el grup té més ocasions d’intervenir i aprofundir en la dinàmica de l’aula. Aquesta metodologia, demana un grau més elevat d’organització per part de l’alumneat ja que ha de desplaçar-se sovint per anar a l’aula corresponent i, també, de responsabilitat en la feina i en l’ús del material. D’aquí que la carpeta classificadora i l’agenda siguin eines bàsiques amb les que s’ha de familiaritzar de bon començament.

E

A nivell de projectes, la música té un protagonisme destacat. A tercer es canten les caramelles i a quart s’inicien amb l’aprenentatge de la sardana i canten a l’Auditori de Barcelona en el projecte de la Cantània, compartit amb d’altres escoles.

E

A nivell de maduresa personal, els alumnes s’inicien en les reunions de classe on exposen aquells temes que, segons ells mateixos, els cal resoldre o millorar, sempre a partir del diàleg. La dinàmica de les reunions va evolucionant de tercer a quart de manera que són els propis nens i nenes qui, a través dels encarregats, dirigeixen la reunió i es comprometen en seguir les pautes pactades.

Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Mitjà.

NOTICIES

Cicle Mitjà

3r visitem el MUHBA

Museu d'Història de Barcelona Com s'organitzava una vil•la romana? Amb què rentaven la roba els barcelonins del s.III aC? Encara perduren les restes del Temple d'August?  Aquestes han estat algunes de les preguntes que hem pogut resoldre avui els nens de...

Castanyers i castanyeres

Els nens i nenes de 4t, hem encès el foc per torrar castanyes durant tot el matí. Tota una experiència, estaven ben bones! Moltes gràcies als pares i mares que ens han donat un cop de mà! 4t B, us hem enyorat mooolt! Fins...

Què hem fet a Cubelles?

Durant aquestes colònies a Cubelles, els nens i nenes de 4t hem fet moltes activitats! Però sobretot n’hi ha dues que han sigut d’allò més especials: la gimcana d’orientació pel mig de Calafell i anar a veure la sortida del Sol! Quines dues experiències...

Contacta






Formulario Lateral
close slider

Contacta amb l'Escola Lurdes

Omple aquest formulari i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.






ESCOLA NOSTRA SRA. DE LURDES utilitza cookies pròpies i de tercers per elaborar informació estadística a través de l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació a política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies