El passat divendres 26 de maig, l’Eulàlia Torrent i la Noa Capella, alumnes de la nostra escola,  foren finalistes dels premis d’Òmnium Cultural Pissiganya i Sambori de poesia.

Noa Capella ens ho descriu així:

El dia 26 de maig d’enguany, vaig arribar amb la meva família al Centre Cívic d’Hostafrancs a dos quarts de set de la tarda. Al cap d’una estona varen arribar tres professors de la nostra escola: el Toni, la Marissa i la Valèria. El Toni venia com al meu professor de català, la Marissa com a la meva tutora i la Valèria com a tutora i professora de català de l’Eulàlia Torrent, una alumna de 3r que també havia quedat finalista.

Al cap d’uns deu minuts va començar l’acte amb una dansa de ballet clàssic d’unes noies d’uns quinze anys. Després d’això, van fer acte de presència els presentadors, un noi i una noia molt expressius, que anaven anunciant els alumnes i convidats que havien de pujar a l’escenari.

Primer, varen nomenarels finalistes, entre ells a l’Eulàlia i a mi; després els guanyadors del Premi Pissiganya: el premi de poesia catalana. Després d’haver lliurat aquest premis, hi va haver una altra actuació de ball de ballet.

A continuació, varen donar els premis als concursants que havien quedat en primer lloc al Concurs de Sambori que és un concurs de narrativa en català semblant al concurs Pissiganya; tots dos són organitzats per Òmnium Cultural de Catalunya i dels Països Catalans. Al concursPissiganya hi varen participar més de dos-cents cinquanta-sis centres de tota Catalunya i al Sambori més de cinc mil alumnes. Es lliurava un premi al finalista, al tercer classificat, al segon i al primer. Un per cada cicle de Primària i de Secundària.

Un cop tots els premis varen ser repartits, es va tancar la cerimònia amb un altre ball. Vam estar una estona més buscant lloc per fer fotos i poc a poc la gent va anar marxant.

Va ser una molt bona experiència i tots estàvem molt orgollosos ja que era el primer any que la nostra escola presentava textos dels seus alumnes i dos dels poemes van ser premiats.

Noa Capella