Us donem la benvinguda a aquest nou curs que hem iniciat. A hores d’ara cap de nosaltres sabem del cert com serà el curs escolar 2020-2021. Però podem assegurar que no serà un curs “habitual”, que caldrà fer front a situacions de màxima incertesa i complexitat. Hem d’aprendre a seure en un lloc de “no saber”. No estàvem ni podíem estar preparats per aquesta pandèmia. L’escenari que ens ha portat la Covid-19 al nostre món no té referents anteriors, i ens trobem en un context que no coneixem.

Serà un curs on haurem d’aprendre a viure en un entorn d’incertesa, de menys planificació. Ens caldrà prioritzar l’educació emocional per educar infants amb molta fortalesa interior. I és en aquest paradigma on ens hem de situar. Hem d’educar en la incertesa externa i en la fortalesa interior. Haurem de créixer com una canya de bambú, forta i alhora flexible.

Aquest any el lema que compartim totes les escoles filipenses i que tenim com a objectiu comú és “Connecta’t des del cor”, perquè un infant autèntic de Lurdes estima sense condició: una estima cap a un mateix, cap a l’altre i cap al seu entorn.

És temps de tenir cura els uns dels altres, d’acompanyar, de dialogar, de construir junts. I és per això que un dels objectius per aquest curs va adreçat a l’aprendre a cuidar-nos. Ja que aquesta pandèmia ens fa a tots vulnerables i ens recorda que som una sola societat i una mateixa humanitat.