A partir de paraules clau, els nenes i nenes de 3r construïm entre tots un mapa conceptual sobre els primers temes de medi natural i social. Cadascú uneix una paraula clau amb alguna anterior (argumentant el perquè de la connexió feta). Els altres companys poden donar el seu parer.

Així doncs, son els propis alumnes els que dirigeixen la sessió de repàs on es pretén: posar paraules al pensament i observar diferents estructures mentals sobre un mateix tema i acceptar el fer i el pensar de l’altre, entenent que totes les connexions (si estan ben argumentades) poden ser vàlides.